Zirve Dağcılık ve Doğa Sporları Kulübü
Şubelere Hızlı Erişim
Ana Başlıklar
ÖZLEDİKLERİMİZ..
Sevgili özel Pak Ağabeyimiz..

Taziye Defterine Yazınız
İlave Sayfalar
Faydalı Linkler
Meteorolojik Bilgiler & Linkler
Site Kullanımı Hakkında
Zirve Dağcılık Ve Doğa Sporları

BERİT DAĞI TIRMANIŞ RAPORU

Soru Sormak İçin Tıklayınız Yazıcıya Uygun Görünüm Sayfayı Tavsiye etmek için tıklayınız. BERİT DAĞI TIRMANIŞ RAPORU - Konusunu Facebook ta yayınlamak için tıklayınız. BERİT DAĞI TIRMANIŞ RAPORU - Konusunu Twitter da yayınlamak için tıklayınız.  Sık Kullanılanlara Eklemek için tıklayınız

TARİH : 02.11.2014

EKİP : Ali AYAS,Cemal ZENGİN,Abdulkerim KOSKA,Halil EŞĞİ,Halit Mert ONAT,Ertan GÜMÜŞTEKİN (EDK),Fatih GÜZELBABA (EDK),Ömer Faruk GÖKÇECİK (EDK),Mehmet ERDEN (EDK),Rıdvan DURNA (EDK)

MALZEMELER : Kask,ilk yardım ve kişisel malzemeler.

Berit dağı Kahramanmaraş Göksun ilçesi sınırları içerisinde bulunmakta ve zirve yüksekliği kayıtlarda 3054 m olarak geçmektedir.Daha önceden tarafımızca tırmanışı yapılmayan dağa zirve ve keşif amaçlı küçük bir ekiple gitmeye karar verdik ve beş kişilik bir ekip oluşturduk. Dağ hakkında bilgi almak için daha önce tırmanmış kulüplerle irtibat kurduk yardımcı olanlar oldu olmayanlar oldu. Hepsine teşekkürler.Elbistan Dağcılık Kulübünü aradığımızda bize yardımcı olacaklarını ve hatta hava güzel olursa beraber tırmanacaklarını söylediler.Kendilerine ayrıca teşekkür ediyorum.Hafta sonu hava güzel oldu ve birlikte gitmeye karar verdik.
Tırmanış günü 02.11.2014 günü saat 04.00 da Gaziantep ilinden özel arabamızla yola çıktık. İki bucuk saatlik bir yolculuktan sonra 06.30 da Göksun ilçesine vardık.Buluşmak için Elbistandaki arkadaşları aradık. Onlar bize Ericek kasabasına doğru devam etmemizi ve oradan da tırmanışına başlama yeri olan Çavdarbeli geçine varmamızı orada buluşacaklarını söylediler.Onların yönlendirmesi ile Çavdarbeli geçidine 08.00 sıralarında ulaştık.Orada arkadaşları beklerken kahvaltımızı yaptık ve 08.45 sıralarda arkadaşlarla buluştuk.
Çavdarbeli geçidi dağın batı tarafında dağa tırmanışın başladığı 2000 m yüksekliğinde bir yerdir.Buraya ulaşmak için Ericek kasabasına oradan da toprak yoldan Kınıkgöz köyü yolunu takip edip 7 km gittikten sonra ulaşıyorsun.Geçit olduğu belli Ericek tarafından gelirken sırtta çıkıp Kınıkgöz köyüne inişe geçildiği bölge.Dağa tırmanış için bu geçit hedef olarak alınmalı.Geçide ulaşıldığında sola doğru dönerek dağa tırmanmaya başlıyorsun.Geçidin hemen üstünde 2070 m de güzel kamp yerleri de var.
Biz Elbistan ekibiyle 2080 m de buluştuk.Buluştuktan sonra Fatih GÜZELBABA liderliğinde 08.45 sıralarında tırmanışa başladık. Dağı sol tarafımıza alarak güney doğu istikametine doğru yürümeye başladık. 2300 m ye vardığımızda sol tarafa dönerek kuzey doğu istikametine doğru uzanan vadiyi takip ettik.Vadinin sonu olan 2650 m yükseklikteki sırta vardığımızda sağa doğru (güneye) dönerek devam ettik. Vadinin içine vardıktan sonra sola dönerek dik bir tırmanışla önümüzde bulunan sırta çıktık.Sırta çıktığımızda kuraklığın etkisini burada da gördük.2800 m deki Karagöl de suyun olmadığı gördük.Karagölü sol tarafımıza alıp sağ taraftan devam edip dik bir çıkışla önümüzde ki sırta ulaştık.Sırta vardığımızda zirve sol tarafımızda gözükmeye başladı.Sol taraftan gözüken zirveye devam ederek 12.00 sıralarında zirveye ulaştık.Zirve de kısa bir mola verdikten sonra aynı rotayı takip ederek 14.15 sıralarında araçların bulunduğu yere dönüş yaptık. Çavdarbeli geçidi ile zirve arası 8.2 km.
Tırmanış esnasında 2300 m den sonra kar vardı.Kar kalınlığı zirveye doğru yükseldikçe arttı.Zirve de 40-50 cm yi buldu.Ayrıca 2400 m den sonra sis vardı. Yer yer açılsa da dönüşte tipiyle birlikte daha da arttı.Tırmanışa başladığımız 2080 m de 3 derece olan hava sıcaklığı zirvede -5 dereceye kadar düştü.Zirve de iken başlayan tipi şeklindeki rüzgar inişte kışın geldiğini bize hissettirdi.

DEĞERLNDİRME: Tırmanışı planladığımız zaman içerisinde ve kolaylıkla bitirdik.Tek sürpriz tahmininizden fazla kar ve soğuk olması.O da tırmanışımıza ayrı bir güzellik kattı.Elbistan ekibi çok uyumlu ve istişare yapan bir ekipti.Kendilerini ayrıca kutluyorum.
Berit dağı ulaşımı sanıldığı kadar zor değil.Ulaşımı kolay.250 km mesafe uzaklıkta bulunan herkesin günü birlik tırmanış yapabileceği bir dağ.Tırmanışı kolay zevkli bir dağ.Trekking için güzel yerleri var.Kamplı tırmanışlar için güzel kamp alanları var.Bahar aylarında çok güzel olacağını düşünüyorum.

TEŞEKKÜRLER

Elbistan Dağcılık Kulübüne yardımlarından ve ekip uyumlarından dolayı teşekkür ediyorum.

Bu Başlıktaki Diğer Konular

GÖMBE-AKDAĞ UYLUK TEPE TIRMANIŞI FAALİYET RAPORU  GÖMBE-AKDAĞ UYLUK TEPE TIRMANIŞI FAALİYET RAPORU
 Afyon Sultandağı Gelincikana Zirvesi 12-13 Nisan 2014  Afyon Sultandağı Gelincikana Zirvesi 12-13 Nisan 2014
 ERCİYES DAĞI (3917 M) TIRMANIŞI FAALİYET RAPORU - EKİM 2014  ERCİYES DAĞI (3917 M) TIRMANIŞI FAALİYET RAPORU - EKİM 2014
 AĞRI TRANS - 2005  AĞRI TRANS - 2005
 DÜZİÇİ YENİ ROTA - 2 İP BOYU  DÜZİÇİ YENİ ROTA - 2 İP BOYU
 DOGU ANADOLU UCLUSU;TEKELTİ, K.AĞRI,CİLO REŞKO TIRMANIŞLARI FAALİYET RAPORU  DOGU ANADOLU UCLUSU;TEKELTİ, K.AĞRI,CİLO REŞKO TIRMANIŞLARI FAALİYET RAPORU
 DÜZİÇİ-YEŞİLDERE- PARMAKKAYA KAYA TIRMANIŞ RAPORU  DÜZİÇİ-YEŞİLDERE- PARMAKKAYA KAYA TIRMANIŞ RAPORU
   BERİT DAĞI TIRMANIŞ RAPORU  Şu an bu konuyu inceliyorsunuz
 MANGIRCI KUZEY DUVARI- FIRE THRU THE CRUX ROTASI  MANGIRCI KUZEY DUVARI- FIRE THRU THE CRUX ROTASI
 KÜÇÜK DEMİRKAZIK GÜNEYDOĞU BACASI (KLASİK ROTA) TIRMANIŞ RAPORU  KÜÇÜK DEMİRKAZIK GÜNEYDOĞU BACASI (KLASİK ROTA) TIRMANIŞ RAPORU
dağcılık ve ok olmak kaçkar dağı haritası uluslararası dağcılar birliği dağ etik deklerasyonu büyük demirkazık faaliyet raporu - tarih:30-31 temmuz 2011 selçuk şube gukguk dağında doğa yürüyüşü - inpınarı yaylasında piknik geleneksel ve spor tırmanış eğitimi (genel merkez) kocaeli temsilcilik - gürtepe batı yüzü dogada ozgurluk konulu fotograf yarismasi sonuclanmistir. ikinci el malzeme ilanı girişi kızlar sivrisi ve sandras dağları kış zirve tırmanışı (selçuk şube) lukka (helencesi likya) yolu yürüyüşü (bodrum temsilciliği) latmos zirve trans (1374 m.) karia yolu-bozburun yarımadası-marmaris etkinliği uıaa dan kulübümüze davet ören - kaledağ doğa yürüyüşü ( izmir etkinliği ) tur kayağı nedir? aydın şube etkinlik programı zirve dağcılık istanbul şube 2016 dağ faaliyetleri programı gökçeler kanyonu - gürle köyü balık çiftliği (selçuk şube) güzelbahçe- narlıdere ( izmir etkinliğidir )
Zirve dağcılık
Site İçi Arama Motoru

Anahtar kelime giriniz.
Detaylı arama için tıklayın
Yazarlarımız
İkinci El Malzeme  daha fazlası için tıklayınız.
Bildirimler  daha fazlası için tıklayınız.
İndirim Bildirileri almak için tıklayınız.Erken uyarı: BERİT DAĞI TIRMANIŞ RAPORU hakkındaki güncellemeleri bildir.
Tavsiye Edin

Konuyu arkadaşınıza göndermek ister misiniz?